לימודי רכיבה 

קצת על סוסים ועל לימודי רכיבה על סוסים

סוסים הינם חלק בלתי נפרד מהתרבות האנושית, והם מחיות המשק האהובות ביותר על האדם, לפי ממצאים ארכיאולוגים אפשר להבחין, שהאדם החל בביות סוס הבר כבר בסביבות 4000 שנה לפנה"ס באזור מרכז אסיה. סוסים אלו שימשו לרכיבה, חליבה ומאכל. בשל יתרונותיו הרבים, הסוס המבוית התפשט במהירות בקרב יבשות אירופה ואסיה. והפך לכוח עבודה ותחבורה ושימש כקטליזטור בתהליכים רבים. שימושיו של הסוס בתרבות האנושית רבים מאד:

  • שימוש בחקלאות – גרירה של מחרשות, עגלות וציוד חקלאי אחר.
  • תחבורה – משמש לרכיבה ולגרירת כרכרות ועגלות.
  • מלחמה – רוב הצבאות הקדומים החזיקו חיילות של פרשים וחיל מרכבות, הסוס היווה כוח רב עוצמה, וצבאות עם פרשים מיומנים היטו את הכף בקרבות ובמלחמות.
  • משטרה – עד היום, משתמשים כוחות שיטור בטיפול בהפגנות והשלטת סדר.
  • ספורט – ישנן תחרויות רכיבה רבות בסגנונות שונים: מרוצים, קפיצות, רכיבה אמנותית ועוד.
  • רכיבה טיפולית – רכיבה טיפולית באמצעות מדריך מוסמך מסייעת לבעלי מוגבלויות, ילדים עם בעיות קשב וריכוז, עוזרת לאנשים חסרי ביטחון עצמי ועוד.
  • תחביב וטיולים – רכיבה על סוס לשם הנאה במגרש אימונים או בחיק הטבע.

בחוות נחשונים, מעניקים כבוד והערכה גדולים לסוסים, לימודי רכיבה על סוסים משפרים את בטחונו העצמי של הרוכב (ילדים ומבוגרים), ומפתחים מיומנויות רבות תוך כדי הרכיבה וגם בזמן עבודה שוטפת עם הסוס. מבחינה פיזית יש לרכיבה יתרונות רבים: שיפור הקואורדינציה, חיזוק השרירים, שיפור היציבה ושיווי המשקל. לימוד רכיבת סוסים משפר בצורה משמעותית את הקשב והריכוז – אנו מלמדים את לרכוב בצורה רגועה ונינוחה כך שלרוכב יהיה קל יותר לשים לב לתגובות הסוס ולסביבת העבודה של הסוס. בין הרוכב ולסוס מתפתחים יחסים מיוחדים שעוזרים בפיתוח רגשות של עזרה ואמפתיה לזולת. היציאה משטח אורבני, לחוות סוסים מקנה שקט נפשי ונותנת אוויר לנשימה, זאת חוויה יוצאת דופן שהילד או המבוגר מחכים לה במשך כל השבוע.

ניתן להתחיל לימודי רכיבה מגיל 4 ואילך, ואין צורך בשום ידע מקדים, המדריכים בחוות נחשונים הינם מדריכים מוסמכים ומקצועיים. נשמח אם תפנו אלינו במידה ואתם מתעניינים לימודי רכיבה על סוסים. אפשר ליצור איתנו קשר בטלפון 03-9386624 :או שתצרו קשר כאן.

מלאו פרטים ונחזור בהקדם