קורס רכיבה טיפולית מחיר

כבר בשנת 1875 ערך רופא צרפתי בשם קאסיין, מחקר על רכיבה כאמצעי טיפול. המסקנות שאליהן הגיע היו שרכיבה טיפולית תורמת לריפוי במקרים של הפרעות עצביות וזאת ע"י שיפור היציבה של הרוכב, שיפור של המצב הפסיכולוגי, ואיזון תנועות הפרקים.

בסוף המאה ה-19 התחילו טיפולים ברכיבה על סוסים באנגליה, ובזמן מלחמת העולם הראשונה ואחריה בית החולים אוקספורד הציע טיפולי רכיבה לפצועי מלחמה. באמצע המאה שעברה החלו טיפולים אלו לתפוס פופולריות רבה במערב אירופה ובארה"ב.

מה זה בעצם קורס רכיבה טיפולית על סוסים?

כאשר רוכבים, נוצר קשר חזק בין המטופל, המטפל והסוס. מה שעוזר למטופל לעבור התנסויות רגשיות, תקשורתיות ומוטוריות. בקורס רכיבה טיפולית עובדים על שני מישורים:

  • תנועת הסוס – כאשר רוכבים על סוס, הוא מחקה בצורה מושלמת את תנועת ההליכה של הבן-אדם. לסוס יש תנועה בשלושה ממדים  – קדימה ואחורה, למטה,למעלה ולצדדים, והשפעה גדולה מאד על האגן, ולכן גם השפעה מרובה על הגב, על הכתפיים ועל מפרקי הירך של המטופל. הסוס משמש למעשה כמכשיר התעמלות אורגני גדול ממדים. המטפל והסוס מתאימים את קצב התרגילים באופן אישי לכל רוכב בהתאם לקצב התקדמותו ומצבו הרפואי.
  • התחום פסיכולוגי/רגשי – למטופל יש קשר בלתי אמצעי עם הסוס, מכיוון שהוא אינו 'שופט' אותו ומוכן לקבל אותו ללא תנאי. התכונות הפיזיות של הסוס: החום שלו, גודלו, המגע שנוצר עם הפרווה, תכונות הסוס ותנועת הרכיבה מקנה ביטחון, קבלה של המטופל ורגשות של הכלה ונחמה, הסוס מגיב בצורה ישירה לרצונות ורגשות הרוכב כל העת ומעניק לו הכרה ומקום בעולמו.

 הרכיבה הטיפולית נעשית בחווה ובטבע, מה שהופך את סביבת הטיפול לרגועה ומיוחדת, אין את הלחצים של חדרים סגורים, ויוצרת מרחב פתוח, שינוי הסביבה ממקום מגוריו של המטופל – מעניק לו מסגרת מיוחדת בו הוא יכול להתפתח ולהיפתח בצורה רגשית. לקדם את המודעות העצמית ולזרז את הצמיחה האישית.

במידה ואתם חושבים על קורס רכיבה טיפולית, מחירים של קורסים אלה הם לרוב ממומנים ע"י קופות החולים השונות וניתן לקבל החזר. בחוות נחשונים ניסיון רב בתחום זה, ואנו אף מלמדים מדריכים לטיפול. אם ברצונכם לשמוע פרטים נוספים על רכיבה טיפולית, נשמח אם תתקשרו אלינו לטלפון 03-9386624 :או שתצרו קשר כאן.

מלאו פרטים ונחזור בהקדם